onsdag 4 april 2012

Hur, när och varför har du sex med dig själv?

Den frågan har jag ställt flera gånger till vänner som har en kvinnokropp. Jag kan inte komma på en enda gång jag har ställt den frågan till en vän eller bekant med en manskropp. Hur kommer det sig? Antar jag att alla människor med en manskropp gör likadant? Är det ett ämne som är så ointressant eller tabu för mig att jag inte brytt mig om eller vågat fråga?
De frågor och många fler söker jag svar på. För att börja skapa nya mansideal och nya maskulinitetsuttryck så är sexualiteten en viktig del av det arbetet tycker jag. Jag blir nyfiken. Finns det forskning kring hur människor med en manskropp har solosex? Hur ofta och av vilken huvudsakliga anledning har man det? Vad fyller onanin för funktion? Finns det gemensamma nämnare?

Jag googlar och hittar boktitlar som berör en del av ämnet, Sperm Wars. Den ska jag läsa och se vad en biolog har att skriva om det hela. Jag hittar tidningsartiklar som varnar för att onani ökar risken för prostatacancer. Jag hittar artiklar som menar att det minskar risken för prostatacancer om du är över 50. Jag hittar en massa som skrivs om onani rent allmänt, ofta ur ett problematisk synvinkel. Vad söker jag efter då? Jag vill ha sanningar! Individers egna upplevelser, berättelser och erfarenheter.

Härmed uppmanar jag alla med en manskropp att dela med sig av sin erfarenhet. Varför har du sex med dig själv? Hur har du det? När har du det?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar